Τρίτη 15 Απριλίου 2014

Εκδρομή

 (2 μαθητές-2 πούλμαν –κοντέρ-χρονόμετρο και 1καθ/τής)

Σε μια εκδρομή, τα δύο (2) πούλμαν (I) & (II) κινούνται σε μια μεγάλη ευθεία της εθνικής οδού και κάποια στιγμή (t=0) βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο με το μπροστινό μέρος τους στο ίδιο ‘’ύψος΄΄, χωρίς να αλλάζει η μεταξύ τους (σχετική) θέση.
Στο πούλμαν (Ι) δύο μαθητές ο Α & ο Β βρήκαν ευκαιρία να αξιοποιήσουν το γεγονός και πειραματικά να υπολογίσουν το μήκος του πούλμαν (ΙΙ) ,χωρίς βέβαια να κατέβουν αλλά εν κινήσει.
Αποφασίζουν λοιπόν να καταστρώσουν το σχεδιασμό των απαιτούμενων μετρήσεων & ενεργειών με όργανα & μηχανισμούς που υπάρχουν στο πούλμαν (Ι).
1) Οργανα : κοντέρ πούλμαν , χρονόμετρο (π.χ. κινητό τηλέφωνο)
2) Ενέργειες: δυνατότητα φρεναρίσματος (επιβράδυνσης) του πούλμαν (Ι)
Σκέφτηκαν και έπραξαν λοιπόν τα παρακάτω:
  •   την ταχύτητα των δύο πούλμαν μπορούμε να τη δούμε στο κοντέρ του δικού μας πούλμαν αφού και το άλλο θα έχει την ίδια, μιας και δεν αλλάζει η μεταξύ τους θέση.  Ένδειξη κοντέρ (Ι) : υ0= 72 Km/
  •  θα πούμε στον οδηγό μας να φρενάρει μαλακά και σταθερά μέχρι να σταματήσει και εμείς θα μετρήσουμε με το χρονόμετρο, το χρόνο( t1) από τη στιγμή του φρεναρίσματος μέχρι το μπροστινό  μέρος του (Ι) να έρθει δίπλα ακριβώς με το πίσω μέρος του (ΙΙ) και εκείνη τη στιγμή κοιτάζουμε την ένδειξη του κοντέρ που είναι η στιγμιαία ταχύτητα του (Ι) τότε.
 Μετρήσεις:  χρονόμετρο (t1 =2s) , κοντέρ (υ= 36 Km/h ).
      Α)  Πως λοιπόν υπολόγισαν το μήκος του πούλμαν (ΙΙ) οι μαθητές Α και Β;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου